Zamieszczone przez Agnieszka K
Piszczące hamulce tył
Zwiń
X
-
Mam podobne objawy u siebie tylko ze moje nie piszcza a slychac tarcie, po kilku hamowaniach jest juz ok. W ASO wyjasnili mi wlasnie ze to z powodu zabrudzen, niby to wyczyscili ale i tak kiedy na zewnatrza jest zimniej to slychac tarcie, co prawda juz nie takie jak na poczatku ale jednak. Jedyne lekarstwo to chyba wymiana na tarcze, ale to jeszcze nei teraz
Komentarz
-
-
Tak sie sklada ze od wczoraj tez mam szkrobotanie z tyłu. Pierwsza noc auta na dworze i zaczelo zgrzytac ;-( Pomaga poklupanie mlotkiem i wyczyszczenie. To raczej nie problem okladzin bo u mnie jeszcze sa calkiem calkiem a objawy te same .Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
Alberto, Mam od niedawna tak samo. To się zaczęło, jak temperatura na zewnątrz spadła do około 10 stopni. Ale zauważyłem przy tym jeszcze jedną rzecz - mianowicie hamulec ręczny zaciąga mi sięwyżej. Moja teoria jest taka, że okładziny z tyłu się starły w jakimś stopniu i teraz żeby hamować potrzebują bardziej się rozeprzeć szczęki. Ale one bardziej się nie rozeprą, bo wracają do rozpieraków ręcznego. Więc naciśnięcie na hamulec nie dociska ich wystarczająco mocno do bębnów. A wtedy wydają takie niesamowite dźwięki. Podciągnięcie linki ręcznego może załatwić sprawę. Bo szczęki nie "odsuną" się tak bardzo od bębnów.
I tu pytanie: Jak się reguluje ręczny w O1? d stron kabiny gdzieś w tuneliku środkowym, czy może od spodu po środku, czy przy kołach? Chcę wpróbować moją teorię podciągając reczny.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
alfee, przed zmianą na tarcze też tak zrobiłem,myśląc,że poprawię działanie h-ców.Po trzech miesiącach wymieniłem okładziny.Po prostu bębny takie są,że wydaje się ,że nie hamują.Podjedź na rolki i sprawdź działanie.
A to,że po lekkim zaciągnięciu hamulca ręcznego wydaje Ci się ,że hamulce lepiej "biorą"to nieprawda.Biorą z taką samą siłą,tylko pedał jest nieco wyżej.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
JanuszSz, Ja nie twierdzę, że lepiej hamują jak się ręczny lekko pociągnie. Tylko u mnie ręczny już tak wysoko bierze, że muszę podłokietnik unosić jak go zaciągam. A jeszce miesiąc temu łapał na 3 ząbki. To możliwe, żeby tak szybko się zmieniło? Tydzień temu zaglądałem w lewy tylny bęben i tam jeszzce okładziny mają około 2,5-3 mm. Więc jak na szczęki jeszcze wystarczająco, żeby nie zmieniać. I jak na ironię właśnie te dźwięki z tyłu zaczęly się jak ręczny osłabł.Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
alfee, Sorry,chyba źle Cię zrozumiałem.Jeśli jest tak jak piszesz,nie jest wykluczone,że linki się wyciągnęły,lub poprzeczka z blachy łącząca dźwignię ręcznego z linkami zdeformowała się(u mnie tak właśnie było).Chyba musisz dostać się do regulacji linek i podciągnąć je,oczywiście nie za mocno.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Sorrki odświeże troche temat u mnie jest podobna sytuacja prawe tylne koło (bembny) od wczoraj zaczęły mi tak chrubotać (mi się wydaje tak jak beben by o coś tarł) przy wolnej jeździe jest to bardzo słyszalne na zew jak i wew auta bez znaczenia czy skręcam czy jade na wprost jest taki sam objaw i tak jak kolega zauważyłem że jakoś ręczny mi osłabł musze wysoko zaciągać rączke żeby auto stało. Czyli to może być wina ręcznego albo okładzin jeśli dobrze zrozumiałem was :?:Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
JanuszSz, Jak pisałem wcześniej podciągnąłem linki ręcznego (dzięki za wskazówki) i okazało się, że hamulce wróciły do normy. Tzn do stanu jaki był przed gwałtownym osłabnięciem. czyli wygląda na to, że moja teoria się potwierdziła z tym cofaniem się tłoczków w cylinderkach. Teraz mam ręczny ustawiony na 3 ząbki i jest git. Pedał wysoko, tylne koła zostawiają ślady na piachu (przedtem tego nie robiły).Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
-
alfee, Cieszę się ,że jest dobrze.Potwierdzam oczywiście twoją teorię o cofających się tłoczkach w cylinderkach,ale nadal uważam,że powinna zadziałać samoregulacja i nie powinna pozwolić,aby szczęki się cofnęły zbyt daleko.Ale jak jest dobrze to tylko się cieszyć,najwyżej na wiosnę wymienisz szczęki i przetoczysz bębny.Albo zrobisz tak jak ja.Wyrzucisz tylną oś z bębnami , zapodasz tarcze i dopiero zobaczysz co to znaczy dobre heble. :lol:Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
JanuszSz, panowie jajca jak nie wiem co u mnie nie była wada startych okładzin tylko nie wiem jakim cudem same śruby mi sie poluzowały bo jak chciałem odkręcić koło to wszystkie 5 śrub bardzo lekko przykręcone były. Chyba felgi do wywalenia już są co o tym myślicie ??Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
misiek^wro, e tam wątpie to feli stalowe nie alusy a pozatym mam na nich kołpaxy na zimie bo na lato to na alusach śmigam. Jakby ktoś chciał fele ściągnąć to by chyba kołpaka spowrotem nie zakładał a dodam że kołpaki mam upier...... jak opony od KAMAZA :lol: a na nich niebyło widać odcisków jakiś placów :P auto garażowaneNavi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
Komentarz